lördag 12 mars 2011

Mello!!

Inte helt otippat kommer dagens inlägg att ta upp någonting som ligger helt rätt i tiden - Mello!!

Vet inte om det är det faktum att allt som tidigare befann sig innanför skallbenet på mig nu ligger i X antal näsdukar och att jag tenderar att feberyra en aning men jag har en bestämd uppfattning om att det egentligen bara fanns en riktig läckerbit i kvällens program, för vem kan motstå hunken, Adam, Allsing. Skratta för guds skull nu inte, jag är allvarlig!

Sedan kan ni föreställa er min reaktion när jag fick syn på Ola Salo i samma fodral från omslaget till "we are the ark" trodde jag skulle dö här ett slag...sedan dök Christer Sjögren upp. Är det någon som sett det omtalade soffhoppandet Tom Cruise stod för hos Oprah Winfrey? Nåväl det ligger säkert ute på Youtube. Kolla det och byt sedan ut Tom Cruise mot mig i ett rödvitrandig tokstort nattlinne, näsa som matchar nattlinnet färgmässigt och håret åt alla håll och kanter. Där har ni mig när Ola Salo dyker upp. Föreställ er nu Ronja Rövardotter och rumpnissarna. Jag stirrar dumt på TV:n och kan bara få fram "varför då, då?" Märkbart besviken på herr Sjögrens medverkan och det faktum att karln tyckte att en Scorpions T-shirt kunde mäta sig med Ola Salo (underbara OLA) i lila kroppsstrumpa. Hur tänkte SVT där lixom?

Är det förresten bara jag som tycker att Marie Serneholt och Rickard Olsson ser ut som en Sverige-lagom version av Barbie och Ken?

I övrigt vet jag inte vad jag ska tycka om den här cirkusen, jag är ett troget fan av Melodifestivalen och har en förkärlek till att prata mig igenom bidragen och analysera sönder dem i molekyler. Orkade inte det ikväll dock men vem bryr sig!

En kort sammanställning av mina tankar efter kvällen!
Jag vill bara förtydliga att jag inte sysselsätter mig med att rösta och troligen inte anses ha någon anledning att yttra mig så här, men som så många andra hävdar; vi lever i ett fritt land!!
Låt oss gå igenom kvällens bidrag, så får vi se om ni vill ge mig en spark i baken, men för all del, tycker ni inte som jag är det välkommet med en kommentar!

Brolle
Hur fan hamnade han längst ner?? allvarligt talat, han borde fått röster, om inte annat så för att han är så förbaskat snygg, vart är alla (förlåt förlåt förlåt för mitt ordval) klimakteriek*ta kvinnor som  i vanliga fall brukar hålla honom flytande? Har han blivit för gammal? Eller vad??
I min värld skulle han kanske inte vinna men han hade förbaskemig inte i botten att göra, och hörs sen!
Lyckades BTW lura i Nellan att han var en prins och att hon skulle bli prinsessa om hon gifter sig med honom någon gång. Får hitta på en lösning till de framtida problem jag så effektivt skaffade mig där!

Danny
Tack gode gud för att inte den jönsen gick och vann!! Han struttar runt på scenen som om han hade hela brallan full med myror. Låten är så tjatig att jag kräks!
Tråkig, tråkig, tråkig!!

Eric Saade
Jag antar att den vi först och främst bör gratulera i nuläget är Christer Björkman, ett år för sent tycker han säkert, själv. Hoppas bara att Sveriges egna lilla Mello-Hitler (Ännu en gång förlåt för ordvalet) har tillräckligt mycket självdistans för att inse att han har gjort sitt nu!
Ungarna dansade här hemma, om det är ett gott betyg eller inte vet jag inte, de dansar trots allt till "vad har du under blusen Rut" också...

Sara Varga
Förmodligen den låten jag lyssnat på mest här hemma under veckan som gått, älskar låten!
Har egentligen inget negativt att säga om det här. Är inte ens besviken över att hon inte gick och vann, det hade resulterat i "katastrof". Hoppas ni hör ironin!... Eftersom hon hade blivit sågad vid anklarna av ovan nämna diktator.

The Moniker
Är det bara jag som minns hans självgoda uppsyn när han var med i Idol?
hur som helst, gillar låter, gillar showen, gillar INTE människan!
Förresten, är det inte lite märkligt att någon som gått till andra chansen kommer så långt i i tävlingen i slutänden? Kanske ett bevis för att upplägget inte är så smidigt. Jag menar det bygger trots allt på första intrycket i "den stora tävlingen " i maj. Logiskt att skicka en låt vi i Sverige älskar av en bidragande orsak vi skulle kunna kalla maximal exponering!!!

Linda Bengtzing
Vad ska jag säga, människan sjunger ju inte, hon SKRIKER. Sätt mig på en scen med en pippi-gul klännnig och jag skulle också kunna gasta ut fullständigt meningslösa textrader som vittnar om hur urvattnat låtskrivandet till den här tävlingen är. Man kan visst skriva precis vad som helst, lägga på en melodi och sedan hoppas att någon framför det med tillräcklig karisma för att folk ska rösta. Karisma, ja det har hon faktiskt, annars finns det inget positivt att säga om eländet!

Nicke Borg
Radioplåga? Ooo ja!! Men varför inte? Bra låt, trist som fan att titta på, men blundar man är det helt OK, faktiskt!

Sanna Nielsen
Hade gärna fått vinna för min del! Älskar, älskar,älskar!
Hur som helst, någon som tittar på Big Brother? Inte, låt mig presentera Vanessa, flickan som föddes som pojke. Det slog mig i kväll att Sanna och hon/han hade kunnat vara syskon. Egentligen hade det inte varit coolt, jag menar, Israel vann med en transvestit för några (många) år sedan. Nu är inte Sanna transvestit men hon är faktiskt inte helt olik en.

Swingfly
Ni vet låten "jag är ett litet ylle, bom chicka bom chicka bom bom bom med ett väldigt litet nylle bom chicka bom chicka bom bom bom..." Vet inte varför, men varje gång jag har hört Swingfly har jag kommit att tänka på den låten.
I alla fall var det här en av mina favoritlåtar, blev ännu mer såld av knodden med läppglanset!
Kristoffer Hiding, vad hände med honom efter Idol 2007 egentligen, han är ju grym!

The Playtones
Nä, jag är ledsen, det funkar inte. Enligt mig hade de kunnat åka ut från början och ge plats åt något annat, roligare, intressantare. Mer färgstarkt kan jag ju knappast säga...

XO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar