Saker min (älskade) make säger och saker som jag hör:
Vid middagsbordet:
Mannen med överdrivet hurtigt tonläge och ett stort leende över ansiktet: "Jaha vad är det hör för kreation då?"
Svaret på den frågan varierar kraftigt utifrån dagsform och humör, och ska väl tilläggas vad det är jag faktiskt har kokat ihop.
Vad jag emellertid alltid hör är: "Varför måste du laga så konstigt mat, kunde det inte varit spagetti och köttfärssås eller lövbiffsgryta istället?
När som helst hur som helst:
Maken; "Jaha, vad har ni gjort idag då?
Om mannen tittar sig omkring i rummet samtidigt som frågan ställs blir översättningen: "Kunde du inte ha städat lite idag?"
Höjer han på ögonbrynen och tittar på något utav eller alla tre barnen betyder det istället: "När badade egentligen barnen senast"
"Brukade du inte städa på fredagarna?"
Han har bara gjort misstaget att ställa den här frågan vid ett högst två tillfällen....
Översättning:
Städar du aldrig längre?
På frågan om när han tror att han kommer hem.
"Inte så sent"
Jag hör:
Om inget händer eller om ingen (alltså han själv) är pratsjuk eller om jag inte fastnar i något roligt projekt som jag hemma kallar "viktigt" dyker jag upp runt sju.
På frågan om han vill ha middag när han kommer hem
"Ja, något vill jag ju ha."
Jag hör:
Det beror på vad du lagar/lagat!!!!
Till er som lämnat kommentarer, hjärtligt tack!
XO
"Brukade du inte städa på fredagarna?"
Han har bara gjort misstaget att ställa den här frågan vid ett högst två tillfällen....
Översättning:
Städar du aldrig längre?
På frågan om när han tror att han kommer hem.
"Inte så sent"
Jag hör:
Om inget händer eller om ingen (alltså han själv) är pratsjuk eller om jag inte fastnar i något roligt projekt som jag hemma kallar "viktigt" dyker jag upp runt sju.
På frågan om han vill ha middag när han kommer hem
"Ja, något vill jag ju ha."
Jag hör:
Det beror på vad du lagar/lagat!!!!
Till er som lämnat kommentarer, hjärtligt tack!
XO
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar