Har en riktig skitdag, leker ett steg framåt två steg bakåt, inte helt oväntat men jag blir inte mindre förbannad för det!
Snöat in på att läsa och skriva, maler mig genom faktalitteratur till höger och vänster men lyckas inte uppbringa tillräcklig koncentration för att komma ihåg vad det står, förmodligen den största boven i dramat om man ska utse en anledning till humöret. Läser man (läs jag) något så ska det fan sitta sen, jag läser för att jag vill ha nytta av det, inte för att jag vill ha en anledning att bli tokig och tappa håret av ilska.
Nummer två är förmodligen det att jag "glömmer bort" att ta mina mediciner när jag jobbar. Ganska bra iofs, fick ju veta att jag absolut inte var färdigbehandlad än.
Angående skrivandet; hello inflammerad handled, fuck you!
Rastat mina små vilddjur under tiden jag räffsade osynliga löv och äcklig mossa, bara för att upptäcka att magnolians knoppar håller på att brista, nu (!!!??) med andra ord kommer frosten ta dem och jag kommer inte se skymten av en blomma i maj, då den borde blomma.
Och ja, det är en god anledning som vilken annan att gnälla!
Dotterns klipska kommentar när jag slog mig själv i pannan med räfsskaftet "mamma, du har verkligen stora problem idag" sammanfattar den här dagen ganska bra.
Ok, så det här blev inget feel good inlägg...sorry för det, återkom en annan dag!
XO