onsdag 16 mars 2011

Jag ger upp!

Jag antar att det är det här som kallas karma; Att jag lägger energi på att klämma ur mig att jag hatar gnäll, alltså, eftersom det just nu är det enda jag består av. Tillsammans med halsont, öronont, huvudvärk, hosta, ögonrinningar, nysningarna från helsingland och feber...Allt konkret tänkande har försvunnit sin kos, kanske för att jag har snytit ut allt som kunnat finnas innanför skallbenet och att det just nu ligger och stirra på mig i form att ett jättelikt berg av näsdukar! Ja, jag är gnällig i dag, so what!!
Jag är ungefär lika trevlig som en enda stor hög med snor just nu...

WTF..Nellan slickar på pojkarnas fötter, nu kan vi lägga till kräkfärdig på gnällistan ovan...Nåja, än så länge har jag inte hört någonting om "sällskapet" man får vara tacksam för det lilla... Hör ni passivt gnäll till och med, jag lär mig snabbt!

En annan sak som faktiskt är fullständigt förjävlig (ok pallar ni inte svordommar har ni kommit helt fel!)
är det faktum att det är onsdag och preimär för Grey's Anatomy. Tror ni inte att det är en katastrof kan jag upplysa er om att det är precis vad det är.
För ett år sedan var onsdagar synonymt med att Lina, fina lilla Lina kom hem hit. Vi lagade en fulständigt lysande middag tillsammans och även om jag är fullständigt hopplös att laga middag tillsammans med, med mina kontrollbehov så stod hon ut med mitt humör. Middagen avnjöts efter att ungarna lagts och under tiden maken jobbade längre eftersom vi skulle få vara ensamma. Sedan hade vi drinkkväll framför TV:n då vi passade på att äta alldeles för mycket onyttighter.
Ikväll får jag sitta själv och titta på den där förbannade TV:n utan någon som sitter i den andra soffan och analysrera sönder programmet på samma irriterande sätt som jag själv. Hur skulle det kunna vara roligt lixom??
Karma igen kanske? Fast det skulle betyda att karma slår till innan mit gnäll. Men WTF ska man tro på karma kan man kanske lika gärna tro att den är tillräckligt utveckald för att fungera på det sättet!

Så vad jag vill ha sagt; England är säkert förbannat trevligt men idag har jag jävligt svårt för att vara objektiv nog för att vara glad för lillasysters skull då jag allra helst skulle simma till det där förbaskade landet, ta henne på ryggen och simma tillbaka hem med henne igen!

Jag är ingen hemsk människan men livet är förbannat mycket roligare när hon är här hemma, så enkelt är det. Jag är snarare en patetisk liten människa som har gjort mina syrror till mina bästa kompisar.
Skulle gärna dra hit den andra men hon är lite för gravid för drinkkväll och mitt tjat!

Kanske finns utrymme att ångra sig när det gäller gnäll trots allt. Jag menar det finns gnäll och så finns det gnäll. Gnäll med en djupt liggande anledning kanske kan vara ok, trots allt...?

XO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar