fredag 19 augusti 2011

Tok-Tuppen och Jag

Min tupp tycks ha fått storhetsvansinne...Eller så tror han kanske att jag är en protesterande höna som behöver tuktas!
Hur det än ligger till är det en ganska spännande upplevelse att jagas bort från hönshuset,över grusvägen vidare över gräsmattan för att slippa undan med ett nödrop då tokstollen höll på att pricka ungarnas gungställning!
Nåja, jag kom undan och tänkte att "han ska nog få veta att han lever om han försöker det där igen" Självklart skulle han försöka det igen så som jag kutade...
Gick ut för att hämta posten för en liten stund sedan, när jag tittar mot grönskaslandet ser jag hur hönsfamiljen ligger under vinbärsbuskarna, instinktivt tar jag ut svängen ordentligt när tok-tuppen burrar upp sig och kluckar oroväckande, men sen flög "själve fan" i mig, eller ja någonting. Trött på att bli hunsad blev det droppen som fick bägaren att rinna över. Gapar och skriker på tuppen om att han inte ska komma och tro att det är han som bestämmer. Tuppen stannar upp, helt klart inte beredd på motattack. Jag fortsätter min mono(dia)log och frågar honom om det är snällt att leka sadist...
Då kommer Bosse (grannen) ut, han ger mig en lång frågande blick och skakar sedan på huvudet..
Nåja, den mannen har säkert konstaterat att jag är stöpt i en form som inte längre godkänns.
I alla fall, jag vann!!
Tuppen gav upp och traskade bort till de andra som klokt nog lämnade tok-tuppen åt sitt öde med mig.

XO


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar