lördag 27 augusti 2011

Makeslöst eller makalöst..?

Har nu spenderat tre timmar av min makeslösa helg i soffan framför TV:n med ungarna, ingen bra dag/helg att vara gräsänka! Nåja vi masade oss ut i köket och slängde ihop scones, bara för att i nästa andetag få dem slängda över mig av tre galna ungar som i kör vrålar att det smakar bajs! Ingen bra helg att vara gräsänka alls faktiskt!
Gav efter för trycket och satte på en film
Om tanken är att den ska lära barn något om att vara miljömedveten och ta hand om vår stackars jord får jag lov att meddela att budskapet är en aning luddigt...Dottern är helt övertygad om att det handlar om en elak pappa, en prinsessa och en vacker "grabb" som gillar skinka!


Funderar på att klippa gräset, tömma poolen, rensa ogräs, skörda lite grönsaker, olja in utemöblerna ännu en gång, måla den sista trappan, tvätta eller rent av slå på stort och städa!
Men nej idag skiter jag i allt! Skiten smiter inte den lär finnas kvar tills jag tar itu med den!


Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar