4 års kontroll med skruttan i morse, av erfarenhet vet jag att det vankas frågor om mat- och magvanor då dottern varit konstant underviktig, därför hade jag förberett mig och gjort upp en mental lista över frågor om just det och eventuella svar på frågor BVC-sköterskan skulle kunna ställa...
Döm då om min förvåning när dottern skuttar upp på vågen, sköterskan läser av vikten mot sitt diagram och konstaterar att ungen stuckit iväg så pass på viktfronten att hon inte längre ligger på absolut lägsta viktkurvan utan "hoppat" upp en kurva, lycka!!!
Tvingat maken till vårdcentralen, kunde inte vara mer stolt över den bedriften, då jag trodde det kulle krävas tio vilda hästar för att dra dit honom.
Kvinnan jag pratade med igår då jag önskade köpa lite höns av henne och som igår menade att jag kunde få vänta en månad innan hon kunde könsbestämma dem, ringde idag upp mig och tyckte att jag kunde få köpa några av hennes vuxna höns, hur gulligt är inte det!!
XO
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar