måndag 9 maj 2011

Jag är inte klok...

Men visdom är tydligen något man samlar på sig genom att dela med sig..

Visste ni förresten att det finns ett "erfarenhets-lexikon"? Något av det mest värdelösa jag har läst!

I alla fall, ska vi kalla det här inlägget något så är just erfarenhets-lexikon det första jag kommer att tänka på, dock, ska väl tilläggas, väldigt mycket i korthet!

Följande har jag lärt mig/kommit fram till under dagen:

  1. Att vila i solen kan bara beskrivas som himelskt skönt, att somna i solen, ja, inte fullt lika skönt! (Nu i alla fall).
  2. Att klippa ner klätterosor barfota, endast iförd bikini (som om att sovandet i solen inte gjorde tillräckligt med "brännan") Är bara idiotiskt! Seriöst, varför stoppar ingen mig!
  3. Är man inte helt säker på om man har fällt upp trappstegen (den höga trappstegen) Så är det klokast att stanna på marken!
  4. När dottern skriker "Jag hatar ugglor, slå ihjäl den jävlen" så är det i själva verket humlor hon pratar om och det är fullt möjligt att den sitter på din skinka och att ungen kommer att "daska" till dig så att du tror att den aldrig ska sluta dallra. Huruvida humlan överlevde eller inte har jag inte full koll på, får lov att återkomma till den punkten! 
Som ni säkert förstår har dagen varit givande och rofylld!

XO



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar