Att vakna på taskigt humör är inte helt ovanligt med tanke på vilket morgonhumör jag besitter så egentligen blev jag väl inte särskilt förvånad över min oförklarliga ilska mot allt och alla när jag slog upp ögonen i morse, tänkte att det går över...
Vilket skämt!
Vore jag på sämre humör skulle jag troligen gå upp i rök, jag är säker på att det faktiskt pyste ur öronen när jag stod framför badrumsspegeln, doppade huvudet i handafatet och släckte den värsta branden.
Har hittills idag ringt och skällt ut (stackars, har inte helt bestämt mig) maken vid två tillfällen men kan inte påstå att ag är helt på det klara varför, inte han heller förmodligen.
Nellan har bara oförstående stirrat på mig när jag förklarade att det rakt igenom är ett straff att födas som kvinna och att män bara finns där för att späda på pinan ytterligare.
Har sorterat anledningarna till att jag tror att jag är på taskigt humör och kommit fram till följande:
- Det regnar!
- Tvättmaskinen håller troligen på att haverera då den låter tillräckligt högt för att barnen faktiskt ska börja gråta!
- Jag vill gå ner i vikt och sitter ändå och trycker i mig tårta (idag igen!!)
- Syrran sitter i sitt jävla England!
- Det dammar så förbannat från grusvägen, där vartenda arbetsfordon som arbetar med avloppsgrävningarna envisas med att köra trots att det finns två utfarter till, på E22:an som är asfalterade, att jag inte kan hänga upp tvätten ute. (När det inte regnar)
- Får inte igång pyssel-lusten, funderar på att elda upp scrap-prylar till ett värde av 7-8000 som bara ligger och skräpar!
Konstigt, inte en enda anledning är makens fel...
Inte ens om jag anstränger mig kan jag komma fram till en enda anledning till att skälla ner honom, WTF måste be honom om ursäkt...Hoppla där har vi nummer 7 på listan: Jag måste be honom om ursäkt, jag som hatar just det!!
För ett mer positivt inlägg var god och sök upp en happy-blogg eller återkom när jag börjar likna mig själv igen!
Vad skönt att höra att jag inte är ensam om att ha en dålig dag, och nr2 på listan kan tyvärr hålla med om, min slutade centrifugera igår och du kan ju tänka dig resultatet av en tvätt handdukar som inte har centrifugerats nått utan bara tagit åt sig vatten....kul!
SvaraRaderaMen det känns bättre att inte vara ensam och liten ordvits lyckades jag läsa in... i dina scrap-prylar som ligger och skräpar...skräpar..skräppar...scräppar...scrap..nåja, roade mig iaf =)
kram på dej!
Åh, du får mig att sitta här med tårarna rinnande, av SKRATT & inget annat! Du har en förmåga att skriva på ett sånt sätt att man bara blir glad, även om du (FÖRLÅT) har haft en jävlig dag :)
SvaraRaderaPuss på dig!!
Kramar Malin