eller ja de får vara inne men det finns så mycket viktigt att fråga mamma hela tiden att de
inte kan vara inne som Nellan förklarade.
Igår eftermiddag när solen låg på drog vi ut picnic filt, kuddar och ute-täckena så kröp de ner
medan jag pysslade med mitt.
Efter en stund hör jag följande dialog:
Nellan: Ska jag berätta en saga?
A&D: Jaaaaaaa
Nellan: Det var en gång en prinsessa som hette Peter.
Fullständig hysteri bryter ut bland killarna
David: me me me me men Peter vill inte vara prinsessa.
Nellan: Det vill han visst det bestämmer jag, jag är som mamma, jag bara bestämmer hela tiden.
Med armarna i kors, plutande underläpp och kolsvart blick var hon inte i närheten av min uppsyn.
David: Jag bestämmer också!
Adam: Jaaaaaaaa
Nellan: Tyyyyyyyyyyysta! (Det bli faktiskt helt tyst)
Jag trodde för ett ögonbblick att ungen skulle bli blå innan hon började andas igen.
Nellan: Det var en gång en prinsessa som hette Peter, hon plockade blåbär.
David: Jag vill också ha blåbär!
Adam: Jag meeeee!
Nellan: Tyyyyyyyyyyyysta! Det var en gång en prinsessa som hette Peter, hon plockade blåbär för hon skulle koka soppa åt en tjej. Men det var jordgubbar så det blev jordgubbssoppa, sedan levde de lyckliga, slut!
David: Nej inte slut, mer saga!
Nellan: Ååååhhh, David då, ok. Det var en gång en annan prinsessa, hon älskade rosa och ville ha en häst men hon fick en lastbil i stället för det var inte hennes födelsedag.
Ungefär där tappade jag samtalet...
XO
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar