I alla fall, hade planerat för en rabatt i hel/halv skugga i mitt murriga lilla hörn, helt plötsligt har jag ett hörn med full sol att handskas med, inte mig helt emot! Det är tur att maken vet vad jag vill när jag själv inte vet.
Nu till överraskningen, då det är ett hörn i sluttning ner mot grannen, med mycket mossa och ständig fukt hade jag förväntat mig rena skitjorden som skulle få grävas ur.
Döm om min förvåning när jag lyfter på ölandsstenen och hittat superfin sandjord, perfekt! Bra överraskning!
Sätter spaden i jorden igen och det tar tvärstopp! Inte fullt lika bra överraskning.
Skyfflar undan jorden och hittar en 15 cm tjock betongplatta, fullständigt värdelös överraskning!
Maken åkte till jobbet i morse efter att ha ställt av ett flak samt lämnat järnspettet hemma... Försöker hitta något att bli arg över så att jag kan gå ut och hacka bort det som helt utan tvivel är grunden till den gamla svinstian som låg där för ett halv decennium sedan.
Det är i alla fall fint väder att göra det i!
XO
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar