Kanske är det så att mitt morgonhumör kommer gå till historien som ett av de värsta någonsin, kanske?!
Kanske är det därför maken låter mig sova ostört, kanske!?
Men vem skulle egentligen vilja stiga upp när dottern ligger hopkrupen som en liten fjärilslarv, tätt. tätt intill. Borta är väl nattens svordomar över att ungen tar upp hela sängen eller envisas med att knö in fötterna under mig för att i nästa ögonblick hiva upp armbågen i ansiktet på mig. Vem lägger energi på så världsliga ting då, när ungen snusar stilla, när hon lägger handen mot min kind och pussar min näsa, knappt vaken hon heller. Hur hennes "Du är underbar mamma" värmer mitt hjärta och får mig att smälta och landa i ett deliriumvarenda gång.
Nåväl, det håller i sig under dryga minuten innan jag snart förvandlas till häxan surtant igen. Men ändå, när man får sådana ögonblick förstår man varför man orkar med stunder då man helst vill lägga sig på rygg och vifta med armar och ben som en annan skalbagge.
Nu ska jag ta min förkylning och gå ut en runda för att rasta mina små vilddjur.
Maken har flytt fältet för dagen så vi kan härja fritt, kanske skulle jag passa på att påbörja något nytt projekt medan han är lyckligt ovetande...Nä, så elak är jag väl ändå inte?
XO

