fredag 15 februari 2013

Att "blogga"

Och så ger vi bloggen lite första hjälpen igen.
För att högtidliggöra det här passade jag på att göra en analytisk undersökning kring begreppet blogg. Ja alltså jag googlade det och hamnade på wikipedia.

"En blogg' (avkortning av webblogg; av engelskans blog, kortform av weblog från de engelska orden ’web’ och ’log’), webbjournal[1] eller webbdagbok är en webbplats som innehåller periodiskt publicerade inlägg och/eller dagboksanteckningar på en webbsida där inläggen är ordnade så att de senaste inläggen oftast är högst upp."

Jo, alltså jag har väl haft vissa tvivel kring om en blogg är en särskilt klyftig idé, ja framför allt för att jag faktiskt inte bloggar.  Men som den sentimentala sate jag är så pockade separationsångesten på uppmärksamhet när jag började tänka att jag skulle trycka på den där lilla knappen med att otäckt litet kryss, knappen som för alltid skulle avsluta mitt envägsförhållande (Nej, det är inget riktigt ord) och då gick det helt enkelt inte.

So, welcome back, till mitt virrvarr av ord och tankar, som vanligt inte det minsta sammanhängande, sällan logiskt (för alla andra) och troligen även i fortsättningen fyllt av monologer om ingenting och rosaskimrande anekdoter om mina knoddar.

Och nej, ni bör inte förvänta er att det kommer komma inlägg med särskilt jämna intervaller...

XO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar