fredag 13 april 2012

Fredagsmys Gata style

Har precis avslutat ett dunderkomprimerat fredags/helgmys med barnen.
Var hemma från jobb och dagis strax efter 17 och har sedan dess lyckats poppa "kroppkake-grytan" full med popcorn, hällt ut hälften över vardagsrumsgolvet, matat katterna med en tiondel, stoppat ner ytterligare en tiondel i krukväxterna som står lite över allt, eldat upp ett antal över ett stackars värmeljus, lekt "hur-många-barn-får-jag-när-jag-blir-stor (vi vet leken då man fyller händerna med småsten och sedan kastar dem upp för att sedan se hur många man fånga på vägen ner, vanligen utförd utomhus!) med en tiondel och slutligen landade  uppskattningsvis en tiondel i knoddarnas magar. jag avstod då jag inte var helt på det klara med vilka som hade varit tur o retur i gommen på någon utav katterna. 

I övrigt har vi sysselsatt oss med att fundera över viktiga saker som varför D alltid blir ledsen när han blir ensam på berget. Riktigt vilket berg vi pratade om har jag inte fått klarhet i, inte heller vem som är grym nog att lämna honom ensam där...
Vi har även funderat över varför A inte kan slicka sig själv i pannan och framför allt varför N väljer att göra det åt honom...
Som ni förstår en helt vanlig fredagskväll, nu ska barnen duschas och sedan kull, så även den här mamman om hon inte ska försättas i viloläge på jobbet i morgon.

XO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar