söndag 25 mars 2012
Matkoma i Gata
Oxfilé, varm avokado och potatissallad med halloumi, gratinerade vattenkastanjer samt pepparrotscreme. Mätt är den största underdriften idag.
lördag 24 mars 2012
Lördagsglädje
Maken jobbar, barnen käkar lördagsfrulle i soffan och jag dumsurfar, kom inte och säg att det inte är det lilla som gör livet skönt!
Jobbar i natt sedan är jag, med undantag för möten och föreläsning, schemaledig resten av månaden, allt för att inte reta upp min stackars handläggare på försäkringskassan mer.
Snickarna började äntligen med att slutföra arbetet med fönstren igår, får se vad de tycker om att ha barnen springandes runt benen på måndag när de kommer tillbaka.
Har en jag-vet-att-jag-ser-ut-som-en-idiot-men-jag-kan-helt-enkelt-inte-sluta-le-dag
och det känns underbart ända ner i tårna!
Ska packa in min trollungar och hasta ner till Blekinge för att inhandla lite grönsaksfröer och en och annan planta... eller flera kanske
Kanske är det inte så konstigt att euforin är total när man slås av hur underbara ungar man har!
XO
onsdag 21 mars 2012
Härliga skit!
Nu minns jag, smutsotiga fingrar, välkomna tillbaka sorgekanter, var så goda att stanna kvar fram till någon gång i oktober, eventuell kort frånvaro godkännes annars är det strikt närvarokontroll som gäller!
måndag 19 mars 2012
Angående toalettstolar och våtservetter
Ok, av samma anledning som jag funderar på varför dyslexi ska vara så förbaskat svårstavat och varför det heter boxningsring. Av samma anledning undrar jag varför i hela friden våtservetter, av den sorten man köper storpack av, inte går att spola ner i toaletten. De har trots allt ett ganska begränsat användningsområde och jag vågar nog påstå att de brukligen används i badrummet.
Så, hade de varit nerspolningsbara är det faktiskt inte helt omöjligt att det INTE hade blivit stopp i toaletten när Adam tryckte ner två paket i toalettstolen. Det är också möjligt att ungen inte drabbats av akut hjärnstillestånd och spolat en triljon gånger och orsakat en smärre översvämning inne i badrummet. Ja säger bara...Kanske?
Så, hade de varit nerspolningsbara är det faktiskt inte helt omöjligt att det INTE hade blivit stopp i toaletten när Adam tryckte ner två paket i toalettstolen. Det är också möjligt att ungen inte drabbats av akut hjärnstillestånd och spolat en triljon gånger och orsakat en smärre översvämning inne i badrummet. Ja säger bara...Kanske?
XO
söndag 18 mars 2012
Dagar kommer och dagar går
...Men kladdkakan består
Avverkat helg nummer 2 av 3 på jobbet, nu ska jag mysa skiten ur de här sista timmarna av den här helgen.
Dags för den här sockerberoende familjen att söndagsfika i soffan!
XO
torsdag 15 mars 2012
Sagostund
Mina stackars barn får för tillfället så snällt tillbringa gaaaanska mycket tid utomhus,
eller ja de får vara inne men det finns så mycket viktigt att fråga mamma hela tiden att de
inte kan vara inne som Nellan förklarade.
Igår eftermiddag när solen låg på drog vi ut picnic filt, kuddar och ute-täckena så kröp de ner
medan jag pysslade med mitt.
Efter en stund hör jag följande dialog:
Nellan: Ska jag berätta en saga?
A&D: Jaaaaaaa
Nellan: Det var en gång en prinsessa som hette Peter.
Fullständig hysteri bryter ut bland killarna
David: me me me me men Peter vill inte vara prinsessa.
Nellan: Det vill han visst det bestämmer jag, jag är som mamma, jag bara bestämmer hela tiden.
Med armarna i kors, plutande underläpp och kolsvart blick var hon inte i närheten av min uppsyn.
David: Jag bestämmer också!
Adam: Jaaaaaaaa
Nellan: Tyyyyyyyyyyysta! (Det bli faktiskt helt tyst)
Jag trodde för ett ögonbblick att ungen skulle bli blå innan hon började andas igen.
Nellan: Det var en gång en prinsessa som hette Peter, hon plockade blåbär.
David: Jag vill också ha blåbär!
Adam: Jag meeeee!
Nellan: Tyyyyyyyyyyyysta! Det var en gång en prinsessa som hette Peter, hon plockade blåbär för hon skulle koka soppa åt en tjej. Men det var jordgubbar så det blev jordgubbssoppa, sedan levde de lyckliga, slut!
David: Nej inte slut, mer saga!
Nellan: Ååååhhh, David då, ok. Det var en gång en annan prinsessa, hon älskade rosa och ville ha en häst men hon fick en lastbil i stället för det var inte hennes födelsedag.
Ungefär där tappade jag samtalet...
eller ja de får vara inne men det finns så mycket viktigt att fråga mamma hela tiden att de
inte kan vara inne som Nellan förklarade.
Igår eftermiddag när solen låg på drog vi ut picnic filt, kuddar och ute-täckena så kröp de ner
medan jag pysslade med mitt.
Efter en stund hör jag följande dialog:
Nellan: Ska jag berätta en saga?
A&D: Jaaaaaaa
Nellan: Det var en gång en prinsessa som hette Peter.
Fullständig hysteri bryter ut bland killarna
David: me me me me men Peter vill inte vara prinsessa.
Nellan: Det vill han visst det bestämmer jag, jag är som mamma, jag bara bestämmer hela tiden.
Med armarna i kors, plutande underläpp och kolsvart blick var hon inte i närheten av min uppsyn.
David: Jag bestämmer också!
Adam: Jaaaaaaaa
Nellan: Tyyyyyyyyyyysta! (Det bli faktiskt helt tyst)
Jag trodde för ett ögonbblick att ungen skulle bli blå innan hon började andas igen.
Nellan: Det var en gång en prinsessa som hette Peter, hon plockade blåbär.
David: Jag vill också ha blåbär!
Adam: Jag meeeee!
Nellan: Tyyyyyyyyyyyysta! Det var en gång en prinsessa som hette Peter, hon plockade blåbär för hon skulle koka soppa åt en tjej. Men det var jordgubbar så det blev jordgubbssoppa, sedan levde de lyckliga, slut!
David: Nej inte slut, mer saga!
Nellan: Ååååhhh, David då, ok. Det var en gång en annan prinsessa, hon älskade rosa och ville ha en häst men hon fick en lastbil i stället för det var inte hennes födelsedag.
Ungefär där tappade jag samtalet...
XO
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


