Otippat att dagens inlägg skulle handla om dagen till ära själv...
Är högst kluven till den här dagen...
Materialisten med huggtänder och horn i pannan skriker Jiiiiippppiee!
Den andra delen som säger att det bra är en högtid för att främja handel och sätta press på ens make/sambo/barn skriker ganska högt den också.
Missförstå mig rätt, jag älskare presenter, jag menar, vem gör inte det?!
Ångesten över att inte veta vem fan jag borde säga "grattis" till och inte bidrar snarare att jag inte säger det till någon alls än att jag säger det till "alla" mammor..
Förresten är inte mors/fars-dag mer än ge-bort-blommor-dag snarare än en ge-bort-dyra-presenter-dag?
Grattis, förresten ett så jävla larvigt ord, jag hatar det!
Det låter mer som någon man spottar ur sig när man har bråttom än något man menar eller säger till någon för att uppvakta... Och nej,det betyder INTE att jag inte vill höra det, men visst låter det lite gulligare/mysigare med "ha den äran" eller "gratulerar"??
Jag är en tant, jag har förklarat det här tidigare så inga höjda ögonbryn här tack!
Kontentan lyder alltså:
Presenter, ja, tack men en blomma är fullt tillräckligt, ett kort duger och ett grattis/gratulerar/ha den äran är ungefär vad jag förväntar mig.
Jag kommer förmodligen inte säga grattis till någon för att jag är fullständigt fet-usel på det.
Nu ska jag skrubba huggtänderna, slänga mig själv i duschen och pudra hornen då mors dag i Gata nämligen firas/spenderas på Ronneby Brunn :o)
Bara för att jag och alla andra mammor är så jävla bra!
BTW, jag säger till när jag har hittat ett effektivt svordoms-filter!
XO