Ok, förkylningen är ett faktum, jag har stretat emot med varenda muskel, envist klätt på mig lager med kläder och gått ut och påtat i trädgården, men nu tror jag att jag lägger mig ner, ger efter för frestelsen att tycka lite synd om mig själv och känna mig lite ynklig.
Maken och barnen har alla varit utslagna men jag trodde att jag i vanlig ordning skulle vara den som klarade mig undan. Icke sa nicke.
Gläder mig med att jag tidigare i veckan hunnit fylla frysen med hembakat, så till den grad att den faktiskt inte kunde stänga den efteråt.
Är lycklig över att en av två ny perennrabatter är färdiganlagd, växterna kom med posten i fredags och puttades ner i jorden lika snabbt som jag hann öppna paketen.
Är sjukt nöjd med snickarnas jobb under veckan som gått. Tre killar som arbetade hur flitigt som helst och inte lät sig störas av tre små knoddar som lekte polisförhör grande med dem.
Känner att jag lyckats med något smått jobbigt, bäst vore kanske att inte nämna det, men det vore ju inte riktigt jag, att hålla tyst alltså.
Ringde jobbet i morse för att förklara att de nog fick ringa in någon annan i mitt ställe under morgondagen.
Samtalet var snabbt avklarat och jag var nöjd över att jag inte tvingade mig till att jobba. Två minuter senare ringer telefonen och tjejen jag nyss pratat med låter ganska fundersam "Johanna, enligt schemat ska du inte jobba förrän onsdag kväll" förklarar hon men jag insisterar på att jag ska jobba" "Det där jävla schemat stämmer inte, jag jobbar i morgon" svarar jag, jäkligt säker på min sak. (värt att notera här är att jag är samordnare och alltså har lagt sagda schema). Tjejen svarar att hon ska kolla upp saken och återkomma. Då slår det mig att det är första april, säkert trodde hon att jag bara drev med henne. När jag tio minuter senare fick ett meddelande om att jag inte var inbokad för någon tur under morgondagen erkände jag mig slutligen besegrad. Kände inte för att svara på det meddelandet...
Skönt dock att vara ledig och slippa minustiden...
Nähä, nu ska jag återgå till självömkandet i soffan framför disneykanalen med mina fina små knoddar!
XO
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar