onsdag 8 augusti 2012

Step away from the chocolat

...Vaknade alldeles kallsvettig i natt, ni vet det där jobbiga när man inte vet om man har drömt eller inte, inte vet vad som är fiction och vad som är deja vu?
Kan ni förstå paniken när man drömt att man är allergisk mot choklad...?
Alltså så mycket panik att man måste knata upp strax efter tre på morgonen och tassa runt i huset efter något annat än blockchoklad och stoppa i munnen bara för att försäkra sig om att man inte kommer få en allergisk chock och dö... (Ja jag inser att metoden innehöll vissa fallgropar men så där dags är inte "rationell" ett ord som beskriver mig särskilt rättvist).
Helt uppenbart är jag vid liv trots att jag hittade en riesen att stoppa i kakhålet innan jag gick och la mig igen.
XO

lördag 28 juli 2012

Middagsdags igen

"Jag har plockat min middagsmat" säg den meningen om ni kan utan att ljuga! Nåväl vet inte vad maten blir men helt klart står det att den kommer bestå av potatis, rödbetor, morötter, mangold, sparrisärter samt sockerärtet, bara för att jag kan och vill. Betvivlar emellertid att det kommer ätas upp, fast det är klart om jag struntar i kött, öhhh, och sås, sallad och dricka så kanske jag kan trycka i mig tillräckligt för att slippa rester i morgon. I morgon vill jag nämligen plocka lika mycket till...

lördag 21 juli 2012

Lördagkväll i Gata

Panzanella nicoise ett glas rött och privilegiet att spendera lördagkvällen i sällskap av maken. Jag vore dum om jag klagade.

fredag 20 juli 2012

Dotterns vilja att göra rätt...

Dottern kommenterar gärna, i morse kom följande under våra bestyr i badrummet.
Hon liksom lyser upp och plirar på mig och utbrister lyckligt;
"Wow mamma du är inte en jättetjockis nu, bara lite tjock, har du tur blir du snart lika vacker och underbar som jag!"
Öhhh, tack tror jag...?

XO

tisdag 17 juli 2012

Angående dagens utsikter

Ok, jag gillar att planera och jag kräver kontroll.
Det blir polsk riksdag i huvudet på mig när dagar börjar som den här, humöret leker sitt eget liv och jag ägnar större delen av tiden åt att bita mig i tungan, tills jag hunnit hinka i mig obscena  mängder te. Nu sitter jag och försöker låta bli att leka moralisk barometer och i stället ägna mig åt mitt egna, det går väl så där kan jag erkänna. 
Tänker låtsas att jag är författare och ägna mig åt min senaste "bok" i stället. Alternativt städa eller förbereda mig för mötet i eftermiddag, eller träna eller umgås med barnen...