tisdag 26 juli 2011

Kapitel två angående tuttar...

Tänkte fortsätta på samma stig som i förra inlägget, angående tuttar, bröst, pattar, what ever!
Var kanske lite fundersam efter lördagskvällen då man kan säga att min nattklubbs-oskuld på riktigt flög sin kos då jag "var ute" med syrran efter en aldeles förträfflig konsert. (Seriöst Ola Salo kommer snart att få en plats på min frikortslista, OMG!!!)

För det första främmande karlar som klappar en på baken, vad tusan handlar det om??? Deras händer har inte på min kropp att göra om jag inte ber om det! Där fungerade vigselringarna riktigt effektiv i ett avskräckande syfte dock!
För det andra, det var ju det där med tuttar, vad är det med karlar och tuttar??? Jag beklagade mig inför maken, över det faktum att somliga/vissa helt ogenerat stirrar rakt ner i urringningen och sedan flinar stort.
Maken funderar en stund och svarar sedan.
"Men älskling, män har liksom en tuttradar... ja... och du har ju tuttar..."
Tack för den televerket!
Tänker inte avslöja resten av samtalet....

XO

måndag 18 juli 2011

Bröstar mig för fullt...

När jag gick på högstadiet och hade syslöjd minns jag att jag skulle sy en klänning till något medeltidprojekt och att min stackars (????) slöjdlärare letade bland mönstren och blev väl mer och mer svettig för att slutligen basunera ut att jag var för "bystfager" (och jag trodde jag hittade på ord) Jo hon sa verkligen så, för att kunna sy en klänning enligt hennes mönster. Alltså hade min lärare stått och vrålat ut inför min högstadieklass att jag helt enkelt hade jävligt stora pattar, i alla fall var det så jag valde att se det när jag full av skam insåg att mitt projekt fick bli något som inte rörde mina bröst på något sätt....

På samma sätt höll jag på att förgås av skam när jag fick förklara för en läkare förra veckan att jag inte kunde få på mig BH:n med bara en hand och stolpskottet föreslår att jag kunde gå utan BH....Eller hur??! Jag stirrade på honom och funderade på att dra upp tröjan för att visa hon om exakt hur löjligt det skulle se ut, men....Nääää!
Tänkte för mig själv att hyfsat välammade tuttar i storlek grande utan BH bara kunde jämföras med sådana där öron, ni vet på den där hundrasen som ibland illustreras när de snubblar fram på dem men jag höll tyst...

Det är heller inte jätteroligt när dottern vrålar inne på ICA att pappa har sagt att mamma har snygga tuttar och man står i charken och stampar och bara vill lägga handen för ungens mun innan hon fortsätter med något om möjligt ännu värre. I stället svettas man som en idiot och ungen säger att hon också vill ha tuttar när hon blir stor men att de ska vara finare än mammas....I det ögonblicket dog jag lite!

Inte är det heller roligt när man springer på en karl som förklarar att man får skylla sig själv om någon stirrar på ens bröst om man nu har så stora tuttar och väljer att ha urringat....Du vet vem du är om du läser det här! Du står inte direkt på min lista över personer som levererat snyggaste komplimangen om vi säger så!

På min önskelista idag:
Silikon alternativt bröstreduktion
Munkorg till dottern alternativt något lugnande till mig...
Eller förresten definitivt lugnande till mig så att jag vågar sätta min fot på ICA igen...
Tillräckligt mycket skinn på näsan för att klippa till odräglia karlar...
BH som går att knäppa fram!

Någon som vet om ICA kör hemleveranser förresten?

XO

söndag 17 juli 2011

Angående vuxna och vattenfestivaler...

Följande kan konstateras angående gårdagskvällen/natten
  1. Jag är en jäkel på att cykla!
  2. D är sjukt stark och högljudd...
  3. Min man har ett tålamod av guld!
  4. X är X av en (minst) anledning...
  5. Att samla en stor del av en liten kommuns vuxna invånare på ett inhägnat område är något som kraftigt bör övervägas innan man gör det en gång till...
  6. Människor som man spenderade en stor del av sin skolgång tillsammans med och som knappt tilltalade en under de dryga nio åren som gick då man inte riktigt föll under rätt klientel, är ganska trista och slitna tio år senare!
  7. Antalet gånger jag hörde ordet "tyst" (läs TYST!!!!!!) nådde oanade höjder...Eller hur D?!
  8. Varför ska människor kramas så förbaskat när de fått alkohol i kroppen? Personligt utrymme tack! Har jag inte pratat med dig de senaste 5-10 åren kan du vara helt säker på att jag inte vill ha en kram!
Följande bör beaktas särskilt av de personer jag vet att jag tilltalade och troligen uppförde mig...flamsigt (jag vet inte om det är rätt ord men jag kommer till min poäng)

För första gången på dryga fyra år hade jag barnvakt åt mina underbara ungar för att ha roligt med min man och mina fina systrar. (Tusen tack för det!!!!)

Det är ingen hemlighet att jag var alkoholpåverkad och jag tycker verkligen inte att det är någonting att göra en stor sak av. Vad jag däremot vill göra en stor sak av är folk (tarvligt ordval här också) på riktigt tyckte att de hade rätt att titta på mig, utbyta blickar med min man och sedan skaka på huvudet åt mig! Eller hur? Vem fan gör så? Jag vill klargöra att jag var fullt kapabel att ta hand om mig själv och hade förbannat roligt under en kväll som främst koms ihåg för att jag skrattade så att jag hade ont i käkarna och njöt av att omgärdas av några av de finaste människor jag vet. Det ska inte solkas ner av att en hycklare inte kan se skillnad på fylla och glädje! Fine Jag tillhör definitivt den lättpåverkade skaran och blir helt enkelt förbaskat glad av ett glas vin! Jag var alltså inte redlöst påverkad då min man drog åt vänster och jag åt höger och du valde att utbyta blickar med min man, lägg huvudet på sned och sedan skaka på huvudet åt mig innan du själv styrde kosan mot öltältet för att hinka i dig mer öl! Vi undvek bara att krocka med bordet och min man råkar väga dryga 20 kilo mer än mig och är dessutom starkare än mig... DÄRFÖR vinglade jag till och fick ta stöd av honom!
En förebrående blick eller what ever till angående det och jag kan börja lista anledningar till varför du/ni helt krasst bara ska hålla snattran! (Märk väl hur jag undvek att skriva ut en svordom där!)

Med det här avklarat vill jag bara tacka mina fina systrar och alla andra inblandade för den roligaste kvällen på mycket mycket länge!

XO

onsdag 13 juli 2011

Bitter-varning!

Försöker desperat hitta något positivt att skriva för att övertyga inte minst mig själv om att jag inte är ett stort tjurhuvud utan minsta hopp om förändring...

Gräver och gräver men...Näää!

Finns inget att skriva förutom att jag är grymt bitter över hur mina första två semesterveckor har förvandlats till mitt livs första (inte gravidrelaterade) sjukskrivning och att jag under minst fyra veckor ska smörja in min löjliga arm med någon ännu löjligare salva som inte får utsättas för solljus och att jag dessutom ska knalla runt med en skena under 4-5 veckor...minst!!!

Jag blir tokig!

Dessutom, tvingas jag sätta i mig en massa piller, vilket jag hatar!
Så , nej, idag finns det inte plats för annat än frustertade tårar, ett evigt dåligt humör och tre galna ungar som envias med att vråla "pappa sa" som argument på varje tillsägelse...

Vill du ha mitt liv, kom och ta det, idag är det gratis!


måndag 4 juli 2011

Min Lilla Hobby!

Tänkte bara att jag skulle slänga in ett bevis för min existens och även passa på att visa vad jag ägnar mig åt för att stilla pysselbegäret!
Nu är jag ringrostig och färläggningen är väl egentligen under all kritik men jag tror ni fattar åt vilket håll det lutar!

 




 
XO




onsdag 22 juni 2011

Bloggrape

Jag älskar min syster mer än allt här i världen! Vilken tur att jag är hemma nu så hon slipper gråta över att jag sitter i mitt England ;)


/Stolt Syster, Linis

Welcome To My Silly Life!

För att en cykeltur på 4 km ska ta 1½ timme krävs det egentligen inte så mycket.
Det här konstaterade jag högst motvilligt under gårdagskvällen.
Jag är van vid att färdas by bike med Nellan i en stol bakom mig och killarna i en cykelkärra. Mycket smidigt på alla sätt och vis!
Igår skulle vi cykla genom skogen den dryga halvmilen för att följa med syrran som skulle spela match. När jag satte mig på cykel(jäveln) slogs jag av hur trögt det gick men tänkte att jag var snormätt efter middagen och att det skulle ge med med sig...Ja just det!
Ganska exakt halvvägs och alltså mitt ute i skogen upptäckte jag att det händer absolut noll och ingeting när jag trampar, det här efter att det successivt blivit mer och mer trögt att trampa.
Jag hoppar av med tanken att det säkert bara är kedjan som hoppat, och det är nu det riktigt roliga börjar.

Nr 1 Det är en jävla massa mygg i skogen!
Nr 2 Ungarna är inte stormförtjusta i att jag stannar. Med stormförtjusta menar jag här att det genast börjar sparka och vråla "dumma mamma" i kör!
Nr 3 Syrran måste cykla i förväg och lämnar mig följdaktligen ensam mitt ute i skogen!
Nr 4 Kedjan hade INTE hoppat!
Någon rostfri löjlig "plupp" som jag gissade hörde hemma någonstans på bakhjulets nav hade trillat bort.
Börjar ungefär här att tänka att jag måste andas lugnt och sansat och tvingar mig själv att räkna till tio
.
Fundera först på om jag ska vända och gå hem, men näää, hade bestämt med maken att vi skulle träffas på Norrvallen (fotbollsplanen) så jag tänkte att då vi mer eller mindre befann oss halvvägs att jag skulle gå, vilket till en början (läs fem meter) gick ganska bra...
Sedan lossnar cykelkärran, ja eller fästet till cykelkärran.

Där brister det fullständigt!!

Nellan vrålar att det går för långsamt, David ropar efter Lina och Adam frågar efter fotbollen sjuttioelva gånger inom loppet av min långa, långa svordomsramsa.

Ringer maken och svär ännu mer (läs skriker som en jävla galning) maken som i sin tur undrar vad han ska göra åt saken då bilen står på verkstad och lastbilen mer eller mindre var ett plockepinn som han och D höll på att montera ihop igen.
Jag andas igen och biter mig i tungan, någonstans långt inne (förbannat långt in) hör jag  en liten röst som säger att det faktiskt inte är hans fel.
Ringer här mamma och leverera ungefär samma visa, kanske lite mildare...mamma som lovar att lösa det hela, ska ringa upp strax igen.
Lägger på, svär en liten ramsa till, som om det skulle göra något bättre, kom på att jag hade släppt ner Nellan och upptäcker nu att ungen är borta (!!!!!!!!!) vart kunde hon ha tagit vägen liksom?

Ett äldre par passerar och tittar på mig som att jag vore sinnesjuk! De hade säkert hört mina svordommar på långt håll...

Ser hur myggen käkar på killarna som börjar se ganska lidande ut och vrålar efter Nellan att det fanns troll i skogen, hon kom snabbt tillbaka....

Kikar lite till på kärran, fästet och remen och tänker för mig själv att det vore själva faaaan om jag inte skulle klara mig själv. Plockar ur killarna ur kärran, big misstake!
Lyckas fästa kärran med säkerhetsremmen någonstans där man absolut inte ska fästa den och tänker att det går säkert bra, bara vi går.
Mamma ringer upp mig och vill veta vart vi är, jag säger att jag löst problemet och ber om ursäkt för att jag strular som vanligt.
Märk väl, jag är sjukt medveten om hur sanslöst korkat det här var. 
Lägger i alla fall på och börjar traska, försker få ungarna att gå någorlunda raskt så att myggen inte ska festa loss på oss ordentligt.
Nellan bryter ihop, benen höll visst på att gå av...eller hur!
Sätter henne i stolen och tänker att så länge killarna vill gå så går det ju bra i alla fall.
Killarna ville inte gå längre, när syrran fick åka insåg de att gå var en slags utdragen tortyr från deras hemska mamma.
Funderar på hur fasiken jag ska lösa situationen när killarna står och drar mig i varsitt byxben och ihärdigt upprepar "åka åka åka åka" Slänger ett par blickar på cykelkorgen Ooohhh, ja, precis det! Hystar upp dem och går en liten bit till.
David sparkar ur Adam, jag fångar Adam och cykeln välter.
Nästan som i ultrarapid fångar jag upp David och tar emot Nellan med benet innan jag sparkar och slår på cykeln en stund.
Ger fulla fan i om det var lämpligt eller inte. Sätter killarna i kärran, Nellan i stolen och går sedan.
Och det hela gick förträffligt!
Nellan höll tyst, killarna satt som små ljus och jag insåg att jag var  tvungen att ringa maken och be om ursäkt, gjorde nästan det, ringde och talade om att jag hade lugnat ner mig igen!

Missade 20 min av fotbollen, är för tillfället en cykel fattigare och vet inte riktigt hur jag ska övertyga Nellan om att det inte finns några troll i skogen...Annars tycker jag kanske inte det hela var så farligt så här dagen efter!

XO