Känns knepigt att skriva blogginlägg när man mest är arg på allt och alla, blir ju liksom inte den där härliga positiva stämningen då, mest därför jag inte synts eller hörts av på sistone. Blir förbannad av att jag inte kan titta ut genom fönstret utan att se ett orangefärgat plåtskrälle som ägnar sig åt att gräva upp vår uppfart.
Att jobba natt men inte få sova på dagarna är inget jag rekommenderar, man kan lugnt säga att alla villfarelser om att jag på något sätt skulle klara mig på max två timmars sömn/11 timmars arbetspass, de är lååångt borta sedan länge och (håll i er nu) jag är för tillfället förbannat sliten!
Idag har de dessutom lyckats parkera den där plåtburken så klockrent att jag inte kommer in till kycklingarna/hönsen.Trodde att jag åtminstone skulle få sova i helgen när jag jobbade, men ack vad jag bedrog mig, grannarna tyckte det var en skitbra idé att klippa gräsmatta...med två gräsklippare på tre håll, samtidigt, klockan nio på morgonen (slutar jobba8.15) för att sedan köra varv på varv med sin lilla trädgårdstrakor med någon jävla borsthistoria påkopplad där bak och alltså sopa gräsmattan ren!
Seriöst!!! Varför liksom?
Men...någonstans finns det ju faktiskt en liten optimist (den där äckliga sorten) i mig också, insåg i morse att jag har följande saker att se fram emot.
- På lördag kommer Lina HEM!!! (ok behöver egentligen inte mer på den här listan men kan inte låta bli!)
- Vattenfestival tillsammans med alla andra kommuninvånare. Skiter i om jag är för gammal. Jag SKA dregla åt Eric Saade!
- 23 juli, Gulfågelaren, Håkan Hellström & The Ark! Min mors dag present, fullständigt oväntad btw, har en så jävla bra man!
- 24 juli, barndop och jag blir gudmor åt min fina lilla systerson! Vem håller mina barn i kyrkan???
- Ljumma bad nere i viken om sommarkvällarna.. Med eller utan vattensnokar!
- Semester!!!
- Östersjöfestivalen, Tossiga bonnadan, Lövmarknad samt sailet...Nåja något av det i alla fall!
- Få skörda alla grönsaker jag strör kärlek och stora mängder vatten över, potatisen blommar, jordgubbarna är redan röda och sockerärtena skjuter iväg, bland annat.
- Rensa ogräs, knalla runt barfota och lära Nellan hur man binder kransar av tusenskönor!
- Sitta ute i trädgården långt in på småtimmarna, dricka massa vin och prata tills käkarna hoppar ur led eller maken får tyst på mig!
XO