Jag tillhör helt klart den grubblande funderande typen, inget snack där!
Satt och funderade ikväll, efter ett långt tag kom jag fram till att jag tänker mer på vad jag tänker än kommer fram till nya saker, är ni med?
Jag menar; kommer jag fram till att jag tycker att en person är på ett visst sätt måste jag bryta ner mina åsikter i molekyler, jag måste komma fram till om jag har någon referens som liknar den här personen och om det färgar mina åsikter innan jag kan gå vidare till att reflektera över om jag tycker om personens röst om ögonen ser ut på ett visst sätt, hur personen rör sig och tilltalar andra.
Till slut har jag kommit så vilse i mina tankar att jag inte längre minns om jag egentligen tyckte gott om eller illa om personen och vad som fick mig att börja fundera och så börjar det om igen. Känner jag mig osäker tillsammans med personen, tar personen mycket plats och får mig att känna mig obetydlig... Och här kommer fråga varför, varför, varför varför? Jag stångar mig nästan blodig i mina försök att komma fram till varför den här personen får mig att känna så...
Och så ger jag upp, kommer fram till att jag tänker för mycket och börjar fundera på vad jag tänker på hela tiden...
Om ni undrade varför jag är så kass på att höra av mig eller inbillade er att jag var sysslolös menar jag!
XO