onsdag 14 september 2011

Ett,två, tre...Nu äter jag upp dig!

Helt apropå ingenting!
Haft en mamma-dag, febriga små gryn som helst inte förflyttat sig från soffan...Mer än när de kände ett behov av att färglägga parkettgolvet med tuschpennor, mata katten med makaroner (läs trycka ner makaroner i halsen på katten som skrek för sitt liv) käka stearinljus, låsa in sig på toaletten och smeta in varandra med bodylotion!
Vad jag gjorde? Hur menar ni? Innan, nja, vattnade lite blommor, tvättade och diskade lite så där...
Under tiden, jo men till en början var jag tämligen lugn, det rann över ungefär vid stearinljusen, då jag gav upp alla förhoppningar om att få någonting gjort och lovade barnen att vi kunde gå ut om de var ordentligt påklädda, jag skulle bara vika ihop tvätten först...Och där låste de in sig på toaletten!
Struntade i tvätten och sa något i stil med att jag skulle flytta till A-K (grannen) om de inte pallrade sig ut inom loppet av ett halvt ögonblick (ja jag pratar faktiskt så) varpå David vrålar bakom den stängda dörren "Näääää då blir pappa arg dig, Haha!"
I det läget ville jag vråla tillbaka att jag sket högaktningsfullt i det men vuxet/moget nog la jag band på mig själv och muttrade att glass skulle vara gott medan jag stack fötterna i stövlarna och gjorde mig redo för vilddjurens anstormning, som uteblev. Lite högre upprepade jag hur gott det skulle vara med glass. Varpå Nellan svarar "Ät du glass mamma vi äter upp det här blåa! Då låste jag upp dörren med en skruvmejsel!
30 minuter senare var vi ute och luftade aggressioner och orimligt höga energinivåer.

Perennerna fick sig en ordentlig omgång med sekatören och tuppen fick en ordentligt omgång av syskonen Gustavsson...
XO

1 kommentar:

  1. Låter som om du har fullt upp om dagarna med dessa små liven =) Kram Cathrin

    SvaraRadera