söndag 19 februari 2012

Ett alldeles normalt inlägg...

Ok, no more shit härifrån, Så här är det; bloggen är mig kär men har fått absolut fått stå åt sidan då jag under ett tag har utkämpat ett litet krig på annat håll.
Nu är jag på banan igen och tänkte därför ge bloggen en chans igen. nix, nej och icke för svar på vad jag krigat för/emot, ovanstående är den information jag lämnar ut.

Så nu när det är avklarat; jag vet inte hur era hjärnor fungerar eller hur era tankebanor går.
Mina, ja de kan nog närmast jämföras med en flipperkula/boll eller what ever. Jag tänker, grubblar och funderar mest hela tiden, sällan på samma sak någon längre tid utan tankarna byts frekvent ut för att snart bytas tillbaka och så håller det på...Hänger ni med?
I alla fall, funderade på ordet normalt?!
Vad är normalt för dig? Bergis inte samma som för mig!
För att roa mig själv kungligt har jag för statistik (japp, nöööörd!) över vad som är vanligt hos oss. Känn er välkomna att jämföra vet jag!

Normalt:
  1. Öppnas och stängs dörren 8 gånger då jag uppsöker toaletten, barnen  har tusen livsviktiga ärenden att uträtta.
  2. Är Det överlägset mest sagda ordet i vårt hem; "mamma" tätt följt av "nej" och "satan"
  3. Handlar samtalen runt middagsbordet om, mina tuttar, bajskorvar, lastbilar och prinsessor.
  4. Får jag utbrott med en intervall på 5 timmar (då är timmarna jag lägger på sömn inräknade för att snygga till siffrorna)
  5. Dotterns huvudsakliga argument till varför hon bara ska ha rosa kläder, inte äta upp sin mat, använda min make-up och allt annat hon kan komma på är "att hon faktiskt är en vacker prinsessa"
  6. Häller Adam ut minst 1 glas vätska/måltid.
  7. Gråter David 4ggr/dag, då han har en legitim anledning.
  8. Gråter David 32ggr/dag.
  9. Tar det 23 minuter från det att vi börjar klä på oss ytterkläderna till det att vi stänger dörren bakom oss.
  10. Tar det ½ minut från det att jag stängt dörren tills jag kommer på att jag måste låsa upp den igen för att larma på.
  11. Spenderar vi mindre än ½/dag framför Tv:n (I vaket tillstånd vill säga)
  12. Somnar jag först och vaknar sist fyra/fem dagar av sju.

XO

1 kommentar: