Har efter ett rejält psykbryt spenderat dagen med svärmor, vill bara poängtera att hon INTE föranledde det här brytet,mest livet i helhet som gav mig käftsmäll igår och om sanningen ska fram var dagen och sällskapet förbannat välbehövligt då jag jag egentligen bara ville gräva ner mig.
Anledningen är väl den att sommarhalvåret i Gata betyder att jag i stora drag får nöja mig med att träffa maken i fem-minutersintervaller och om jag har tur en hel dag i veckan...
Jag kan inte nog poängtera att det här inte är ett sätt att visa mitt missnöje över situationen, läs inte in för mycket i det här nu FFS!
Men ibland blir det lite för mycket när jag är lite för trött lite för länge med lite för understimulerade barn!
Igår var det definitivt en sådan dag!
När maken är smidig nog att ringa och leverera följande mening: "Ja, du kommer inte gilla det här men jag ska köra (läs jobba) i morgon" efter att jag faktiskt knappt sett röken av honom sedan i måndags, ja, då blir det helt enkelt lite för mycket.
Utökar man dessutom ekvationen med den lilla, lilla detaljen att jag gått av ett nattpass och inte kunnat sova en blund...Ja, då brister det helt enkelt.
Alla ni som har sagt att det vore intressant att se mig arg eller inte tror att jag på riktigt kan. HAAHAHAHAA!!! Säger jag bara.
De gånger jag förtryckt ilska pga min egen ovilja att behöva be om ursäkt för något jag eventuellt säger i stridens hetta kom ut i ett svep och jag är rädd att jag idag/imorgon har ganska mycket att be om ursäkt för... Bara att tugga i sig antar jag!
Meeen, då dagen utvecklades till något mysigt, givande och hmmm, oväntat kanske, ja
då kan jag inte gnälla i alla fall!
Nu vill jag inte att någon ska inbilla sig att det här är något allvarligt eller tycka att jag hänger ut min "stackars" man, fullständigt onödiga reaktioner!
Hade det varit allvarligt kan jag garantera att jag inte hade slängt ut det på min taffliga lilla blogg och tro mig jag hade aldrig skrivit något orättvist om min man. Vad som levereras är bara sanning och till er som eventuellt tycker att jag är orättvis; walk a mile in my shoes!
XO
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar