torsdag 16 juni 2011

Music update!

Det finns vissa saker jag inte tååååål, som får mig att vilja kräkas eller vända ut och in på mig själv, ja faktiskt!

Det finns fler saker som gör mig galet lycklig och sprallig, vi börjar med det förstnämnda tycker jag!

Innan jag börjar är det lika bra att jag ber Lina om ursäkt, jag vet att du älskar
men det går helt över mitt förstånd hur någon klarar av att lyssna på det där utan att uppfatta det som något annat än tortyr, seriöst någon får hellre rycka bort mina tånaglar än tvinga mig att lyssna på det där!
Det gör ont i öronen att lyssna på och ont i ögonen att se på!
Hittills tror jag inte att jag har sett eller hört en dansbands sångare som inte kraftigt överskattat sin egen utstrålning, karisma eller förmåga att ta en enda ton rätt, i alla fall inte alla tre samtidigt!
På riktigt, varför skulle jag vilja kolla på en överviktigt karl i alldeles för liten skjorta och cowboy hatt som sjunger på skittaskig svengelska?
Och kom inte och säg att det finns självdistans eller ironi där inte, den gubben går inte!
Ok,ok hade jag kunnat/viljat/orkat bry mig om att lära mig att  dansa såååååå kanske kanske att jag skulle finna något som helst intresse i den här för mig fullständigt irriterande, överflödiga, urvattnade genre men...Nääää!

I stället är jag ordentligt biten av ett envist country-kryp....Ja, eller hur!?

Jag vet att det kanske kan vara lite udda att jag säger att jag inte vill titta på en karl men gärna kollar på en blondin som hoppar runt i sin säng med en hårborste i högsta hugg men det är inte riktigt min poäng och väljer ni att hänga upp er på småsaker har ni inte bara gått fel utan ordentligt vilse...Och ja, helt ärlig stör jag mig på att killen/pojken/mannen ser ut som en liten barnrumpa vilket de alltid gör i krussidull-videor!
 Jag har tidigare hävdat att jag inte är någon romantiker av det mer storslagna slaget men...lite vardagslycklig kan väl unna sig av att bli av lite fjortisromantik i alla fall?!

Och ja jag inser att det är stereotypt och bla bla bla men...min blogg mina regler!
Dagens regel lyder som följer:
Vill jag racka ner på en "artist" utseende helt utan grund för att i nästa sekund hävda att jag inte bryr mig om det samma hos en annan är det helt ok!

Ville mest konstatera att det är grymt bra gräsklipparmusik och betydligt bättre att gå och nynna på än "tonight I'm fucking you" vilket lätt blir ganska pinsamt...Helt annat inlägg!

XO


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar